عقرب 02, 1400 19:38 Asia/Kabul
  • وعده طالبان برای مبارزه با داعش
    وعده طالبان برای مبارزه با داعش

طالبان می گوید در آینده ای نزدیک، جلوی حملات داعش به صورت کامل گرفته خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، در حالی که در هفته های اخیر دو حمله خونین از سوی تروریست های داعش در قندوز و قندهار باعث شهادت و زخمی شدن صدها شهروند شیعه افغان شده است، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، امروز (یکشنبه) در حاشیه یک نشست خبری در کابل گفت که تعدادی از افراد گروه داعش در کشور بازداشت شده اند.

مجاهد با بیان این‌که در نتیجه عملیات، تعدادی از افراد گروه داعش بازداشت شدند، گفت که در آینده نزدیک جلوی حملات این گروه، به طور کامل گرفته می‌شود. مجاهد افزود:« حملات داعش قابل کنترول است و در تعقیب این گروه هستیم.»

این در حالیست که در هفته گذشته دو حمله خونین از سوی داعش در مساجد شیعیان در قندوز و قندهار، نگرانی های زیادی را نسبت به ناتوانی طالبان در تامین امنیت مراکز دینی برانگیخت.

حدود دو ماهی که گروه طالبان قدرت را در کابل به دست گرفته‌، چند حمله تروریستی از سوی داعش اجرا شده است که افزایش حملات به ویژه به شیعیان در افغانستان، واکنش‌های زیادی داشته است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان چند روز قبل گفته بود که حمله به غیرنظامیان و مکان های مذهبی را "مصداق بارز جنایت جنگی" می‌داند و "از ‌تداوم این حملات هدفمند ضد اقلیت‌‌های مذهبی و قومی به‌شدت نگران است."

شواهدی از افزایش حضور داعش در شمال افغانستان

کلیدواژه