عقرب 05, 1400 08:23 Asia/Kabul
  • جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی پناهندگان و آوارگان
    جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی پناهندگان و آوارگان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با سفیر استرالیا در ایران و نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان و آوارگان بوده است.

به گزارش رادیودری، "مهدی محمودی"  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران، روز سه شنبه با "دنیل اسلوپر"  نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان و "لیندال ساش"  سفیر استرالیا در تهران و هیات همراه، درباره تحولات  افغانستان و امور پناهندگان و آوارگان جدید الورود دیدار و گفتگو کرد. 

"محمودی" در این دیدار گفت: ایران بدون هیچگونه تبعیضی به خیل عظیمی از پناهندگان و مهاجرین خارجی خدمات مختلفی در حوزه های آموزش، بهداشت، درمان و سلامت، معیشت، حرفه آموزی و اشتغال و همچنین کمک رسانی در حوادث غیرمترقبه ارائه داده است.

به گفته محمودی، ایران  با کمترین کمک های جوامع بین المللی  نقش مهمی در بازگشت دواطلبانه پناهندگان افغانستانی  به کشور خود جهت بازسازی و احیای دوباره کشورشان داشته است. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران افزود: رسیدگی به مشکلات پناهندگان مسئولیتی خطیر و بین المللی است که دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد استرالیا نیز در تقسیم بار مسئولیت و حمایت از پناهندگان سهیم باشد.

محمودی اسکان مجدد پناهندگان در کشورهای ثالث را از راه حل های راهبردی دانست و گفت:  در این بخش نیز لازم است کشور استرالیا  جدی تر حمایت کند. 

دنیل اسلوپر نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان نیز در این دیدار  ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص پناهندگان گفت: تمام توانایی خود را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات مربوط به پناهندگان زودتر حل شود.

لیندال ساکس سفیر استرالیا در تهران نیز آمادگی  کشور خود را در ادامه خدمات به پناهندگان در ایران اعلام  کرد و گفت:  در برنامه های سال آتی  2022 میلادی قطعا این امر تحقق خواهد یافت.

قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی

کلیدواژه