عقرب 05, 1400 16:30 Asia/Kabul
  • کامل اف: طالبان به انتظارات جامعه جهانی و مردم افغانستان توجه کند
    کامل اف: طالبان به انتظارات جامعه جهانی و مردم افغانستان توجه کند

وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: گروه حاکم بر افغانستان باید به مطالبات و انتظارات جامعه جهانی و مردم افغانستان توجه کند و به آن جامه عمل بپوشاند.

به گزارش رادیو دری، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان  روز چهارشنبه در دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران گفت: گروهی در افغانستان به قدرت رسیدند که می‌خواهند از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند و در این زمینه درخواست‌هایی را مطرح کرده اند.

کامل اف با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان روی مسائل مختلف در منطقه اثر دارد افزود: افغانستان در کنار چالش‌هایی که دارد فرصت‌هایی را نیز پیش رو دارد و از ظرفیت‌های این کشور می‌توان برای انجام طرح های اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

وزیر امور خارجه ازبکستان ادامه داد: ما به دنبال توسعه افغانستان در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی هستیم و از این ظرفیت‌ها می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

کامل اف اضافه کرد: ما آماده‌ایم که در حوزه آموزش و همچنین عرصه اقتصادی به افغانستان کمک کنیم و بر این موضوع نیز تاکید داریم که باید دولت فراگیر در افغانستان با حضور گروه‌ها و اقوام مختلف در این کشور تشکیل شود.

وزیر امور خارجه ازبکستان  تاکید کرد: جامعه بین‌المللی هم باید تعهدات خود را در برابر افغانستان انجام دهد و گروه حاکم در افغانستان نیز به مطالبات و انتظارات جامعه جهانی و مردم افغانستان از آن توجه کند.

دومین اجلاس کشور‌های همسایه افغانستان به میزبانی تهرا  در سطح وزرای خارجه و با حضور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد.

نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران

کلیدواژه