عقرب 05, 1400 17:59 Asia/Kabul

فرمانده قول اردوی مزارشریف گفت: حکومت طالبان خود را به تامین امنیت مردم متعهد می داند.

به گزارش رادیو دری؛ مولوی عطاءالله عمری فرمانده قول اردوی مزارشریف افزود: برای دست یابی افغانستان به ثبات دائمی و مبارزه جدی با گروه های تروریستی به ایجاد یک ارتش نیرومند نیاز است و حکومت مصمم به ایجاد یک ارتش قوی در افغانستان است.

وی از تلاشهای مسوولان ارشد امنیتی برای استقرار نیروهای ورزیده و تعلیم دیده و تامین امنیت کامل در سرحدات کشور به ویژه مرزهای افغانستان با همسایگان شمالی خبرداد.

فرمانده قول اردوی مزارشریف نیروهای امنیتی و دفاعی کشورش را خدمتگزاران واقعی مردم خواند و افزود: تمامی تلاشها ها بر این است تا مردم رنجدیده و جنگ کشیده افغانستان در صلح و امنیت کامل زندگی کنند.

این اظهارات  در حالی است که شهروندان افغانستان از جمله در ولایات شمالی این کشور هنوز نسبت به استقرار امنیت کامل در سرزمینشان با شک و تردید می نگرند و حملات تروریستی در برخی ولایات را نشانه ای از فعال بودن برخی شبکه های تروریستی می دانند که درصدد گسترش ناامنی در کشور و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم هستند.

در پایان این مراسم مولوی غوث‌الدین به عنوان فرمانده لوای ششم سرحدی و مولوی عبدالقادر به  عنوان معاون وی معرفی شدند.

قبل از روی کار آمدن حکومت طالبان قول اردوی مزارشریف با نام قول اردوی ۲۰۹ شاهین خوانده می شد و مسولیت تامین امنیت ۵ ولایت شمالی افغانستان را برعهده داشت.

وعده طالبان برای تشکیل ارتش منظم در افغانستان

کلیدواژه