عقرب 05, 1400 18:15 Asia/Kabul
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران انسانی در افغانستان
    هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران انسانی در افغانستان

رئیس برنامه جهانی غذا با بیان اینکه مردم افغانستان به کمک‌ های فوری بشردوستانه نیاز دارند هشدار داد: این کشور در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ بشری است.

به گزارش رادیو دری، "دیوید بزلی" رئیس برنامه جهانی غذا در نشستی مجازی در شهر ژنو سوئیس هشدار داد: حدود نصف جمعیت افغانستان با بحران گرسنگی شدید و بیش از نیمی از جمعیت این کشور با نا امنی حاد غذایی مواجه است که میلیون‌ها نفر از جمله کودکان را در خطر مرگ قرار می‌ دهد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، خشکسالی، جنگ، شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی حدود نصف جمعیت افغانستان را با بحران گرسنگی رو به‌رو کرده است.

"آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل متحد  نیز روز سه‌شنبه ضمن هشدار درباره فاجعه انسانی در افغانستان، از  کشورهای جهان خواست که برای حمایت از افغانستان کاری انجام دهند.

این در حالی است که بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

گروه طالبان  24 اسد وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

هشدار سازمان ملل متحد درباره مرگ میلیون ها افغان ها براثر گرسنگی

زنده به گور کردن نمادین فرزندان در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان

 

کلیدواژه