عقرب 06, 1400 17:01 Asia/Kabul
  • امرالله صالح: خلیل زاد « طراح یک نیرنگ بزرگ » است
    امرالله صالح: خلیل زاد « طراح یک نیرنگ بزرگ » است

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری سابق افغانستان با انتقاد شدید از اظهارات اخیر زلمای خلیل زاد، او را « طراح یک نیرنگ بزرگ » خواند.

به گزارش رادیو دری، صالح در توئیتی با اشاره به اظهارات اخیر خلیل زاد که خودخواهی سیاستمداران افغان را عامل شکست دولت غنی دانسته نوشته است: «خلیل زاد عملا طراح این طرح بزرگ فریب بود. او از نظر استراتژیک "جمهوری" را مثل یک گوسفند قربانی می دید که تا لحظه ذبح از آن مراقبت کرد.»

معاون اول اشرف غنی  تاکید کرده است که« اینگونه مصاحبه هل بوی تعفن این شکست را از بین نمی برد.»

زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان و مذاکرات صلح با طالبان که 10 روز پیش از سمت خود استعفا کرده است اخیر در مصاحبه ای با اشاره به "عملکرد ضعیف" نیروهای افغان تحت حمایت ایالات متحده، از اشرف غنی رئیس جمهوری پیشین افغانستان انتقاد کرد و یادآور شد که او معتقد بود بدون حضور ایالات متحده می‌تواند طالبان را از طریق نظامی شکست دهد و به درخواست‌های طالبان برای استعفای خود توجه نکرد.

زلمای خلیل زاد افزود: ما همه از ناسازگاری اشرف غنی و پافشاری او برای ماندن در قدرت شوکه شدیم؛ سوءمحاسبه غنی این بود که فکر نمی‌کرد ما درباره خروج آنقدر جدی باشیم و گمان می‌کرد آمریکا هرگز از افغانستان خارج نخواهد شد.

خلیل زاد: آمریکا با طالبان تعامل کند

 

کلیدواژه