عقرب 06, 1400 19:39 Asia/Kabul
  • بازتاب نشست همسایگان افغانستان در تهران در رسانه های روسیه
    بازتاب نشست همسایگان افغانستان در تهران در رسانه های روسیه

نشست وزیران امور خارجه همسایگان افغانستان در تهران در رسانه های روسیه به طور وسیعی بازتاب یافت.

به گزارش رادیو دری، خبرگزاری تاس اعلام کرد: وزیران امور خارجه ایران، روسیه، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان و پاکستان با حضور در نشست همسایگان افغانستان در تهران، تلاش هایشان را روی نحوه کمک به شکل گیری دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه گروههای قومی متمرکز کردند.  

تاس افزود: «حسین امیرعبداللهیان»  وزیر امور خارجه ایران در نشست وزیران امور خارجه همسایگان افغانستان در تهران اعلام کرد که ایران از توسعه همکاری برای تبادل اطلاعات در حوزه امنیت و اطلاعات در افغانستان حمایت می کند.

اسپوتنیک هم نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود به صورت مجازی در نشست تهران از جامعه جهانی خواست که روی جمع آوری منابع برای کمک مالی و اقتصادی به افغانستان تمرکز کند.

ریانووستی هم گزارش داد، لاوروف در سخنرانی خود در این نشست، کشورهای همسایه افغانستان را به ممانعت از حضور نیروهای آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک خود فرا خواند.

رسانه های روسیه همچنین گزارش دادند، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین طی سخنرانی به صورت مجازی در دومین نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان در تهران اعلام کرد که چین حاضر است سومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان را برگزار کند.

دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان از جمله جمهوری اسلامی ایران، چین،  پاکستان،  تاجیکستان، ترکمنستان و  ازبکستان بعلاوه روسیه روز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

اولین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان را پاکستان به صورت مجازی برگزار کرده بود. 

نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران

 

کلیدواژه