عقرب 08, 1400 10:42 Asia/Kabul
  • نگرانی ائمه جمعه افغانستان از افزایش بیکاری و فقر در این کشور
    نگرانی ائمه جمعه افغانستان از افزایش بیکاری و فقر در این کشور

ائمه جمعه افغانستان همزمان با آمدن فصل سرما و سخت شدن شرایط زندگی در این کشور از طالبان خواستند تا برای رفع مشکلات فقر و بیکاری مردم چاره اندیشی کنند.

به گزارش رادیو دری، نماز پرفیض و وحدت آفرین سیاسی عبادی جمعه این هفته با حضور پررنگ نمازگزاران مومن در مساجد و مصلاهای شهر کابل در فضای اخوت و برادری برگزار شد.

بر اساس این گزارش فرارسیدن فصل سرما، بیکاری، افزایش فقر وافزایش قیمت مواد اولیه و همچنین تشویش‌های روانی از مشکلات عمده ای هستند که مردم افغانستان به ویژه شهروندان کابل با آن دست و پنجه نرم می کنند.

شیخ سردار محسنی؛ امام جمعه منطقه ده سبز کابل از طالبان خواست هرچه زود تر زمینه کار و اشتغال را برای مردم فراهم کنند تا مردم از فقر و تنگدستی نجات پیدا کنند.

محسنی افزود: کمک های برخی نهادهای جهانی به افغانستان موقتی و ناپایدار است و هر لحظه ممکن است به دلایل مختلف قطع شود بنابراین طالبان بهتر است با توجه به ظرفیت های شغلی عظیم در افغانستان زمینه کار و اشتغال مردم را فراهم کنند.

محمد رضا مظفر؛ امام جمعه جنوب کابل نیز از فقر فزاینده در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: طالبان مسئولیت دارند که پیش از هر چیز دیگر مشکلات مربوط به قیمت‌های خوار و بار و مواد اولیه را در بازار حل و فصل کنند.

خطیبان نماز جمعه افغانستان علاوه بر این از طالبان خواستند با توجه به خطر حملات گروه های تروریستی همچون داعش علیه مردم افغانستان، تامین امنیت مساجد و تکایا را به طور جدی دنبال کنند.

ابراز نگرانی خطیب نماز جمعه کابل از افزایش بیکاری و فقر در افغانستان 

کلیدواژه