مجاهد: جهان به شناسایی طالبان نیازمند است
(last modified 1400-08-08T15:01:33+00:00 )
عقرب 08, 1400 19:31 Asia/Kabul
  • مجاهد: جهان به شناسایی طالبان نیازمند است
    مجاهد: جهان به شناسایی طالبان نیازمند است

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است: تنها افغانستان به شناساسی بین‌المللی نیار ندارد، بلکه کشورهای جهان نیز نیاز دارند دولت طالبان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش رادیو دری؛ مجاهد در نشست خبری در کابل اضافه کرد: طالبان شرایط به رسمیت شناخته‌شدن را تکمیل کرده‌است و «هیچ‌کسی حق ندارد در امور داخلی افغانستان مداخله کند».

این اظهارات سخنگوی طالبان در حالی است که تشکیل دولت فراگیر یکی شرط‌های کشورها برای شناسایی «امارت اسلامی» است اما مقام‌های طالبان این موضوع را مساله ای داخلی می‌دانند و می‌گویند نباید کشورها در مورد آن اظهار نظر کنند.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری حاکمیت طالبان را به رسمیت نشناخته‌است و کشورهای منطقه و شماری از کشورهای جهان در دو نشست اخیر در مسکو و تهران تاکید کردند که تنها راه حل بحران افغانستان ایجاد دولت فراگیر است.

مجاهد همچنین در ادامه  افزود: طالبان از امریکا خواسته اند که سفارتش را در افغانستان بازگشایی کند؛ اما به هیچ‌کس اجازه‌ ساخت پایگاه نظامی داده نمی‌شود.

سخنگوی طالبان همچنین با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره  گشایش دفتر گروههای مخالف حکومت طالبان در امریکا اضافه کرد: مقام‌های امریکایی این خبر را تکذیب کرده‌اند.

 مجاهد در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد ممنوعیت تحصیل برای دختران بالاتر از کلاس ششم و بازنگشتن زنان شاغل به کارشان و تأثیر آن بر به‌رسمیت شناختن این گروه گفت: این موضوعات مسائلی داخلی است و ربطی به‌ مساله  به رسمیت‌شناخته شدن این گروه ندارد و اصرار بر آن دخالت در امور داخلی افغانستان است.


درخواست طالبان از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن این گروه


کلیدواژه