عقرب 08, 1400 19:54 Asia/Kabul
  • تاکید بر اشتراک ایران و چین درباره ریشه‌ کنی تروریسم در افغانستان
    تاکید بر اشتراک ایران و چین درباره ریشه‌ کنی تروریسم در افغانستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین تاکید کرد : ایران و چین دیدگاه مشترکی درباره ریشه‌ کنی تروریسم در افغانستان دارند.

به گزارش رادیو دری؛ "محمد کشاورز زاده " سفیر ایران در چین در گفتگو با  روزنامه گلوبال تایمز این کشور گفت: ایران و چین دیدگاه مشترکی درباره ریشه کن کردن تروریسم در افغانستان و اشاعه آن به کشورهای همسایه دارند، همچنین برای سیاست جلوگیری از مداخله در افغانستان و حفظ تمامیت ارضی این کشور ارزش قائلند.

کشاورز زاده افزود: ایران همچنین از نقشی که طرحها و سازمانهای اقتصادی منطقه ای از جمله طرح یک جاده-یک کمربند، سازمان همکاری شانگهای و اکو می توانند در بهبود اقتصاد و معیشت مردم افغانستان داشته باشند، حمایت می کند.

سفیر ایران در چین اظهار کرد: دیدار کشورهای همسایه افغانستان در تهران در این چارچوب « تدبیر منطقه ای بسیار مهمی برای حمایت از صلح، آشتی و اتحاد ملی در افغانستان» است.

کشاورز زاده اضافه کرد: تشکیل ساختار فراگیر سیاسی در افغانستان  که نماینده تمامی گروههای قومیتی و مذهبی باشد موضعی ضروری است.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه و اعضای جامعه بین المللی باید به ایجاد اتفاق نظر در افغانستان و تامین صلح و شکوفایی پایدار کمک کنند و نیز آمریکا و متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو "  که این وضع نابسامان را در افغانستان  ایجاد کرده اند، نباید از مسوولیت هایشان شانه خالی کنند.

تاکید ایران و چین بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

کلیدواژه