عقرب 09, 1400 14:31 Asia/Kabul
  • افزایش ترورهای هدفمند در افغانستان
    افزایش ترورهای هدفمند در افغانستان

ترورهای هدفمند در افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش رادیودری، در دو ماه گذشته و پس از تسلط  گروه طالبان بر کابل و شهرهای مختلف افغانستان و بدست گرفتن قدرت در این کشور، ترورهای هدفمند که هیچ گروهی مسوولیت آن را به عهده نمی گیرد، در افغانستان افزایش یافته است.

"محمدنسیم جعفری" نویسنده و فعال فضای مجازی افغانستان امروز یکشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشت، بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، قتل‌های مرموز و پیدا شدن اجساد در شهرها افزایش یافته است.

این ترورها در هفته جاری با ترور «علی رضا شریفی» تصویر بردار محلی صدا و سیمای ایران، معاون سابق حفاظت سفارتخانه ها در کابل و کشته شدن پنج نفر در غزنی ادامه یافت که  تاکنون عاملان این ترورها نیز مانند موارد قبلی شناسایی نشده اند.

"عبدالله" معاون سابق  پلیس حفاظت سفارتخانه ها در افغانستان دیشب درمنطقه «تانک تیل دشت برچی» توسط افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار  گرفت و  کشته شد.

جمعه شب گذشته نیز "علی رضا شریفی" تصویربردار محلی صدا و سیما هم  در منطقه چهار راهی «حاجی نوروز» در غرب شهر کابل هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و زخمی شد.

چهارشنبه هفته گذشته نیز اجساد پنج نفر از هزاره های ولسوالی «جاغوری» ولایت غزنی در ولسوالی «قره باغ» این ولایت پیدا شدند.

 تاکنون مقامات طالبان به رغم وعده های مکرر برای  پیگیری و مجازات عاملان این ترورها، هیچ فرد و گروهی به عنوان عاملان این ترورها معرفی و مجازات نشده است.

ادامه ترورهای هدفمند در افغانستان

کلیدواژه