عقرب 10, 1400 16:49 Asia/Kabul
  • احمد مسعود در تاجیکستان است
    احمد مسعود در تاجیکستان است

سخنگوی گروه مخالفان طالبان و معاون سابق والی پنجشیر امروز (دوشنبه) گفت: احمد مسعود رهبر جبهه ضد طالبان اکنون در تاجیکستان به سر می‌برد.

به گزارش رادیو دری؛ "کبیر واثق" معاون سابق والی پنجشیر افغانستان افزود: احمد مسعود در تاجیکستان به سر می‌برد اما برخی اوقات با  مخالفان طالبان در مناطقی از افغانستان دیدار می‌کند.

به گفته وی، احمد مسعود در تلاش است تا حمایت کشورها را برای مقابله با طالبان به دست بیاورد؛ او به کشورهای مختلف سفر می‌کند تا توجه آنان را به سمت جبهه مخالفان طالبان در افغانستان جلب کند.

سخنگوی گروه مخالفان طالبان اظهار کرد: شبه‌نظامیان طالبان کنترل نهادهای دولتی در پنجشیر و جاده‌های ولایتی را به دست گرفته‌اند اما جبهه مخالفان در برخی نواحی  کوهستانی و سایر مناطق در پنجشیر واحدهایی را ایجاد کرده‌اند و به زودی علیه "گروه‌ طالبان" نبرد را از سر  می گیرند.

 کبیر واثق افزود: جبهه ضد طالبان روابط خوبی با تاجیکستان دارد و کمک‌های اساسی را به مردم افغانستان در نبرد با طالبان ارائه می‌کند.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، نیروهای طرفداران احمد مسعود در پنجشیر با طالبان جنگیدند؛ اما با شکست خط‌های نبرد در پنجشیر شماری از رهبران این جبهه به تاجیکستان رفتند .

با روی کار آمدن طالبان در افغانستان روابط تاجیکستان با این گروه به علت حمایت دولت رحمان از مخالفان طالبان در پنجشیر تیره شده است.

احمد مسعود:دست از مبارزه با طالبان برنمی داریم

کلیدواژه