عقرب 11, 1400 16:02 Asia/Kabul

شماری از کارمندان دولتی در ولایت بادغیس از عدم پرداخت معاشات شان شکایت کرده و میگویند: در آستانه فرارسیدن فصل سرد زمستان که همراه با افزایش نرخ مواد غذایی و سوخت است، زندگی برای شان تلخ تر شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، تعدادی از کارمندان دولتی و همچنان کارمندان مراکز درمانی در بادغیس گفته‌اند که تا کنون از پنج ماه معاش شان فقط یک ماه پرداخت شده است و هر روز را با هزاران مشکل به شب میرسانند. 

محمدرحیم حکیمی مسئول شفاخانه بادغیس ضمن تایید گفته های کارمندان این بخش می‌گوید: “وضعیت بد اقتصادی به دلیل تحولات سیاسی به وجود آمده و نبود برنامه منظم برای پرداخت حقوق کارمندان مشکلات فراوانی را بر سر راه این شمار از شهروندان بادغیس قرار داده است.حکیمی با بیان اینکه اداره محلی ولایت بادغیس فقط توانسته است از 5 ماه حقوق معوقه کارمندان شفاخانه این ولایت تنها یک ماه را پرداخت کند، تصریح کرد: نگرانی مردم از این جهت است که احتمالا  پرداخت معاشات کارمندان که در در دولت پیشین وظیفه انجام داده اند به حالت تعلیق درآمده و فقط برای آن عده از کارمندان معاش پرداخت خواهد شد که در حکومت فعلی به وظایف شان حاضر شده باشند.

تا کنون این حدث و گمان ها از سوی مراجع حکومتی امارت اسلامی رد و یا تایید نشده است.

همچنان گزارشاتی وجود دارد که به دلیل مشکلات اقتصادی برخی از کارمندان اقدام به فروش وسایل خانه های شان کرده اند.

در همین حال مولوی بازمحمد سروری رئیس اطلاعات فرهنگ ولایت بادغیس گفت: “بر اساس دستور ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی،  معاشات معلمان و کارمندان دولتی و مراکز درمانی قرار است به همین زودی ها پرداخت شود.”وی با تاکید بر اینکه  پروسه پرداخت حقوق کارمندان دولتی زمان بر است، اظهار داشت:  این مشکلات به زودی حل خواهد شد و از مردم خواست صبر کنند  و همکار دولت اسلامی باشند.

در عین حال آگاهان امور اقتصادی بر این باورند که برای مدیریت بحران بوجود آمده باید برنامه‌ای درست  تنظیم شود تا در زمان کم افغانستان از این وضعیت بیرون شود.

میرهادی همایون تحلیلگر مسایل غرب افغانستان همچنان تصریح کرد: تغییر این وضعیت به عملکرد مسئولان امارت اسلامی هم رابطه مستقیم دارد تا برای بهبود روابط خارجی و بین‌الملل چه عملکردی از خود نشان خواهند داد.

گزارش تکمیلی از خبرنگار رادیو دری

 

حنفی: حقوق کارمندان دولت افغانستان پرداخت می‌شود

 

 

کلیدواژه