عقرب 13, 1400 10:05 Asia/Kabul
  • افشاگری ابعاد جدیدی از حمله پهبادی آمریکا به افغانستان
    افشاگری ابعاد جدیدی از حمله پهبادی آمریکا به افغانستان

در پی حمله پهپادی اخیر اشغالگران آمریکایی به افغانستان‏ که منجر به کشته شدن شماری از غیرنظامیان شد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: مسائل متعدد، از جمله خطاهای اجرایی، تایید یک جانبه و اخلال در ارتباطات منجر به این حمله اشتباه شده است.  

به گزارش رادیودری، ژنرال سامی سعید بازرس کل نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت: اگرچه تیم حمله از حضور کودکان در محل مورد نظر بی‌اطلاع بود، اما بررسی‌ها از تصاویر نظارتی نشان می‌دهد که درست قبل از شلیک موشک از پهپاد، تصویر حداقل یک کودک در دوربین‌ها دیده می‌شود.

این مقام آمریکایی ادعا می‌کند، عاملین این حمله هیچ "اقدام غیرقانونی" انجام نداده‌اند و در زمان اجرایی کردن حمله تصور می‌کرده‌اند به یک تهدید قریب الوقوع پاسخ می‌دهند.

بازرس کل نیروی هوایی آمریکا همچنین برای عاملین این حمله مجازاتی در نظر نمی‌گیرد و تصمیم گیری در مورد این افراد را به فرماندهان ارتش آمریکا واگذار می‌کند.  

 29  اوت/7سنبله، یک روز پیش از خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان، حمله پهپادی آمریکا به خودرویی در کابل منجر به کشته شدن 10 تن از اعضای یک خانواده از جمله هفت کودک در منطقه "خواجه بغرا" شهر کابل شد.

با گذشت یک ماه از حمله  پهپادی آمریکا در افغانستان، ژنرال "فرانک مک کنزی"  فرمانده سازمان تروریستی "سنتکام" (ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا، آسیای مرکزی و شرق آفریقا) اعتراف کرد که در حملات هوایی واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، 10 غیرنظامی در کابل کشته شده اند.

انتقاد طالبان از حمله پهپادی آمریکا در افغانستان

سازمان ملل: حمله پهپادی آمریکا در کابل فاجعه ای تاسف بار بود

کلیدواژه