عقرب 13, 1400 14:43 Asia/Kabul
  • شورای امنیت حمله تروریستی اخیر کابل را محکوم کرد
    شورای امنیت حمله تروریستی اخیر کابل را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل، حمله تروریستی به بیمارستان نظامی "سردار محمد داود خان" کابل را محکوم کرد.

به گزارش رادیودری، شورای امنیت سازمان ملل امروز پنجشنبه در  بیانیه‌ای، ضمن ابراز همدردی با خانواده کشته شدگان و مصدومین این حادثه، اعلام کرد: هر گونه عمل تروریستی، فارغ از انگیزه آن، در هر زمان و هر مکان و توسط هر شخص یا گروهی محکوم و غیر قابل توجیه است.

روز سه شنبه  براثر انفجارهای تروریستی مقابل بیمارستان نظامی "سردار محمد داود خان" در منطقه دیپلمات نشین "وزیراکبرخان" کابل ، دستکم 23 نفر کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

با استقرار طالبان در افغانستان در دوماه گذشته، مناطق مختلف این کشور بویژه کابل شاهد حملات و انفجارهای تروریستی بوده و این موضوع موجب اعتراض شهروندان شده است.

با وجود ادعای دولت طالبان برای مقابله همه جانبه با گروه تروریستی داعش در افغانستان که ازهفته های اخیربرشدت حملات خود در این کشور افزوده است، همچنان اقدامات ناامن کننده و مرگبار داعش بزرگترین خطر برای مردم بیگناه افغانستان محسوب می شود.

پس از حملات هفته های گذشته داعش به صفوف نمازگزاران شیعی در نماز جمعه در ولایات قندوز و قندهار، دولت طالبان وعده داده بود با این گروه تروریستی مقابله می کند اما  ادامه اقدامات مرگبار داعش نشان می دهد طالبان در تحقق چنین تعهدی موفق نبوده است.

انفجارهای انتحاری مقابل بیمارستان محمدداوود خان کابل

کلیدواژه