عقرب 13, 1400 18:02 Asia/Kabul
  • هشدار مجدد سازمان ملل در خصوص بحران انسانی در افغانستان
    هشدار مجدد سازمان ملل در خصوص بحران انسانی در افغانستان

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) در آستانه فصل سرما در افغانستان، بار دیگر درباره وقوع بحران انسانی در این کشور هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اعلام کرد: در آستانه فصل سرما در افغانستان وقوع بحران انسانی امکانپذیر است و باید به فکر بر طرف کردن این بحران بود .

این کمیساریا  دیروز ( چهارشنبه) نیز با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت ناگوار آوارگان داخلی افغانستان از آوارگی سه و نیم میلیون نفر در این کشور در سال های اخیر خبرداده بود.

پیش از این نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفته بود: افغانستان در آستانه یک بحران انسانی جدی قرار دارد،  بنابراین به مشارکت بین‌المللی مبتنی بر تفاهم با طالبان نیاز است.

برنامه‌ جهانی غذا سازمان ملل متحد  (WFP) هم اخیرا  با هشدار در خصوص کمبود مواد غذایی در افغانستان اعلام کرد  اقتصاد افغانستان در حال فروپاشی است و ۹۵ درصد خانواده‌ها در این کشور غذای کافی ندارند.

پس از دو دو دهه اشغالگری آمریکا در افغانستان، میلیون ها نفر در فقر و نبود مواد غذایی به سر می ببرند و خیلی از آنها آواره و کشته شده اند .

هشدار سازمان ملل متحد درباره کمبود مواد غذایی در افغانستان

کلیدواژه