عقرب 14, 1400 16:08 Asia/Kabul
  • سکوت پاکستان درباره استفاده آمریکا از حریم هوایی این کشور
    سکوت پاکستان درباره استفاده آمریکا از حریم هوایی این کشور

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس خبری هفتگی خود درباره استفاده از حریم هوایی پاکستان از سوی آمریکا پاسخ مشخصی ارائه نکرد.

به گزارش رادیودری، «عاصم افتخار»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس خبری هفتگی خود درباره استفاده از حریم هوایی این کشور توسط آمریکا جزئیاتی ارائه کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات جدیدی در توافقنامه استفاده از حریم هوایی پاکستان از سوی آمریکا رخ داده  به گفتن این موضوع که در این باره قبلا توضیح داده شده، اکتفا کرد. 

افتحار ادامه داد: شرایط میدانی در افغانستان تغییر کرده  و این به معنای زمینه متفاوتی است که باید در اقدامات آینده در نظر گرفته شود. 

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان  توافقنامه‌ای با ایالات متحده مبنی بر اینکه به این کشور اجازه می‌دهد تا از حریم هوایی خود برای عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان استفاده کند را تکذیب کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، افتخار افزود: پاکستان و ایالات متحده در زمینه امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم همکاری دیرینه دارند و دو طرف همچنان در حال انجام رایزنی‌های به شکل منظم هستند.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان پس از آن منتشر می شود که شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از سه منبع گفته است که «دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به مجلس نمایندگان اطلاع داده است که قرار است با پاکستان توافقی برای استفاده از حریم هوایی این کشور برای انجام عملیات اطلاعاتی و نظامی در افغانستان حاصل شود».

پاکستان هر گونه تفاهم با آمریکا را درباره حریم هوایی اش رد کرد

کلیدواژه