عقرب 14, 1400 16:22 Asia/Kabul
  • آتش بس موقت، نتیجه مذاکرات پاکستان با طالبان
    آتش بس موقت، نتیجه مذاکرات پاکستان با طالبان

پس از تایید آغاز مذاکرات دولت اسلام آباد با تحریک طالبان پاکستان توسط "عمران خان" رسانه های این کشور از توافق طرفین برای آتش بس موقت خبر دادند.

به گزارش رادیودری، خبرگزاری "داون نیوز" پاکستان امروز جمعه گزارش داد: مذاکرات پاکستان با گروه افراطی تحریک طالبان این کشور (TTP) با رضایت طرفین به آتش بس موقت پایان یافته است.
براساس این گزارش، مذاکرات مستقیم طرفین از حدود دو هفته پیش در ولایت "خوست" جنوب غرب افغانستان ادامه داشت که این گفتگوها منجر به توافق موقت برای اعلام آتش بس سراسری شده و این موضوع از سوی تحریک طالبان پاکستان مشروط به آزادی برخی از نیروهای این گروه برای ایجاد فضای اعتماد میان طرفین شده است.
منابع پاکستانی گفتند: "سراج الدین حقانی" سرپرست وزارت داخله طالبان افغانستان به عنوان میانجیگر بین پاکستان و تحریک طالبان پاکستان عمل می کند و دو طرف را برای گفتگوهای رو در رو زیر یک سقف قرار داده است. با این حال نام مذاکره کننندگان دولت پاکستان فاش نشده است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان ماه گذشته گفته بود دولتش در حال مذاکره با برخی از گروه‌های تحریک طالبان پاکستان است تا آنها را متقاعد کند که سلاح‌های خود را زمین بگذارند.
نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: در تحریک طالبان پاکستان گروه‌های مختلفی وجود دارد و برخی از آنها خواستار مذاکره هستند و دولت اسلام‌آباد نیز با آنها در حال مذاکره است.

پذیرش آتش بس از سوی طالبان پاکستان

کلیدواژه