عقرب 15, 1400 08:33 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در مورد آینده افغانستان
    ابراز نگرانی رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در مورد آینده افغانستان

رئیس سازمان بین المللی مهاجرت با ابراز نگرانی عمیق در مورد آینده افغانستان گفت، وخامت اوضاع انسانی در این کشور ممکن است منجر به افزایش آوارگی، آسیب پذیری و رنج بیشتر مردم افغانستان شود.  

به گزارش رادیو دری، "آنتونیو ویتورینو" ، رئیس سازمان بین المللی مهاجرت روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از احتمال فروپاشی اقتصادی افغانستان و درخواست از جامعه بین الملل برای کمک به این کشور اعلام کرد، پنج و نیم میلیون نفر در افغانستان آواره شدند.  

"آنتونیو ویتورینو"افزود، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان در یافتن مواد لازم غذایی با مشکل مواجه اند. 

رئیس سازمان بین المللی مهاجرت همچنین تاکید کرد که تغییرات آب و هوایی نیز به شدت به افغانستان ضربه زده و حدود 70 درصد از جمعیت تحت تاثیر خشکسالی و سیل قرار گرفته اند.

بسیاری از شخصیت ها و مردم افغانستان، وضعیت وخیم کنونی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

با استقرار طالبان در افغانستان در دوماه گذشته، مناطق مختلف این کشور بویژه کابل شاهد حملات و انفجارهای تروریستی بوده و این موضوع موجب اعتراض شهروندان شده است.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره فروپاشی اقتصادی افغانستان

کلیدواژه