عقرب 15, 1400 18:41 Asia/Kabul
  • چین: آمریکا پرده از حقیقت حمله پهپادی به غیرنظامیان در کابل بردارد
    چین: آمریکا پرده از حقیقت حمله پهپادی به غیرنظامیان در کابل بردارد

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره کشته شدن شماری از غیرنظامیان در حمله پهپادی چندی پیش آمریکا در کابل از مقامات آمریکایی خواست حقیقت این رویداد را برای مردم افشا کند و عاملان آن را به دست عدالت بسپارد.

به گزارش رادیو دری، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت که حکم بی‌رحمانه آمریکا درباره کشتن 10 غیرنظامی افغان و تاکید بر اینکه در این رویداد هیچ قانونی نقض نشد بار دیگر «گستاخی، ریا و استاندارد دوگانه آمریکا» را در زمینه حقوق بشر آشکار کرد.

29  اوت/7سنبله  یک روز پیش از خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان، حمله پهپادی آمریکا به خودرویی در کابل منجر به کشته شدن 10 تن از اعضای یک خانواده از جمله هفت کودک در منطقه "خواجه بغرا" شهر کابل شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین این حادثه را جنایت خواند و افزود: زندگی افغان‌ها مهم است و ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که به جان و حقوق مردم افغانستان احترام بگذارد، حقیقت این رویداد را برای مردم افشا کند، عاملان آن را به دست عدالت بسپارد و به اعضای خانواده قربانیان غرامت بدهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به جنگ‌افروزی‌های آمریکا ادامه داد: در 20 سال گذشته عملیات نظامی آمریکا از جمله جنگ در افغانستان منجر به کشته شدن بیش از 800 هزار نفر شده است که از این تعداد حدود 335 هزار نفر غیرنظامی بودند.

وانگ ونبین اضافه کرد: جامعه بین‌المللی هنوز هیچ تحقیق یا پاسخگویی از آمریکا ندیده است و این لکه‌ای پاک نشدنی در تاریخ حقوق بشر بین‌المللی است.

خشم مردم افغانستان از نتیجه تحقیقات حمله پهپادی آمریکا به کابل

 افزایش کشته های حمله پهپادی آمریکا در کابل

کلیدواژه