عقرب 17, 1400 16:00 Asia/Kabul
  • نگرانی دونالد ترامپ از عدم حضور آمریکا در افغانستان
    نگرانی دونالد ترامپ از عدم حضور آمریکا در افغانستان

رئیس جمهور پیشین آمریکا اظهار داشت که با خروج آمریکا، چین بر پایگاه نظامی بگرام که بزرگترین مرکز نظامی آمریکا در افغانستان بود، مسلط می‌شود.

به گزارش رادیودری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را «شرم‌آور» خواند و گفت که با خروج آمریکا، چین بر پایگاه نظامی بگرام که بزرگترین مرکز نظامی آمریکا در افغانستان بود، مسلط می‌شود.

ترامپ با بیان اینکه دولت او برنامه‌ای برای خروج این چنینی نداشت، گفت: «ما بگرام را نگه می‌داشتیم زیرا در کنار چین است و یک ساعت با تاسیسات هسته‌ای چین فاصله دارد. به نظر من اکنون چین بر بگرام تسلط خواهد یافت.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنین خروج از افغانستان و تحویل دارایی‌های آمریکایی از جمله سلاح و تجهیزات به طالبان را برای دولت بایدن «شرم‌آور»  خواند.

به گفته وی، عقب نشینی بایدن از افغانستان با آنکه با مخالفت نظامیان روبرو بود، منجر به کشته شدن ۱۳ نیروی آمریکایی، جراحت شدید ده‌ها تن و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شد و سقوط این کشور به دست طالبان را تسریع کرد. وی افزود که اکنون دولت بایدن در این باره سکوت کرده‌ و در مورد آن صحبت نمی‌کند.

قابل ذکر است که نظامیان آمریکایی و ناتو پس از تسلط طالبان بر کابل به طور کامل از افغانستان خارج شدند.

آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان+ صوت

شک و تردیدها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

کلیدواژه