عقرب 21, 1400 11:05 Asia/Kabul
  • عمران خان: جامعه جهانی از بحران انسانی در افغانستان جلوگیری کند
    عمران خان: جامعه جهانی از بحران انسانی در افغانستان جلوگیری کند

نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود برای جلوگیری از یک بحران انسانی در افغانستان عمل کند.

به گزارش رادیو دری ، «عمران خان» روز پنج شنبه در پیامی با تاکید بر لزوم اقدام جامعه جهانی برای جلوگیری از وقوع یک بحران انسانی در افغانستان گفت: پاکستان همواره در زمان نیاز کنار مردم افغانستان بوده است .

نخست وزیر پاکستان با خطاب قرار دادن «امیرخان متقی» «سرپرست وزارت خارجه افغانستان» و هیات همراه که به اسلام آباد سفر کرده اند افزود، پاکستان به این هیات اطمینان داده که تمام کمک‌های بشردوستانه ممکن را به افغانستان ارائه خواهد کرد.

عمران خان خاطرنشان کرد، پاکستان در آستانه زمستان در حال ارسال اقلام غذایی ضروری، تجهیزات پزشکی اضطراری و دیگر کمک‌های ضروری به مردم افغانستان است.

 اوضاع بد اقتصادی ، فقر و گرسنگی در افغانستان، این میراث شوم 20 سال اشغالگری آمریکا ، مردم این کشور را در آستانه فصل سرما با بحران اقتصادی و  اجتماعی مواجه کرده است .

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث  جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر هم افزایش یافته است .

نظامیان آمریکایی در نهایت پس از 20 سال اشغالگری در اواخر ماه اوت با خفت و سرافکندگی از افغانستان خارج شدند . گروه طالبان  هم از 15 اوت / 24 اسد قدرت را در افغانستان بدست گرفته است .

عمران خان: اعضای داعش به پاکستان آمده اند

کلیدواژه