عقرب 21, 1400 13:22 Asia/Kabul
  • تاکید بر افزایش همکاری های دو جانبه ایران و افغانستان
    تاکید بر افزایش همکاری های دو جانبه ایران و افغانستان

استاندار خراسان رضوی،شمال شرق ایران، گسترش همکاری های دو جانبه ایران و افغانستان و بهره گیری از ظرفیتهای دوکشور در زمینه های مختلف را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «یعقوب علی نظری» استاندار خراسان رضوی  در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر به منطقه صفر مرزی شمتیغ و بازدید از وضع خط ریلی خواف به هرات افعانستان و همچنین شرایط بازارچه مرزی خواف گفت: کشور افغانستان همسایه ایران است و دوکشور باید از  ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
نظری افزود: راه‌اندازی راه‌آهن خواف از شاخصهای بهره مندی از ظرفیت‌های اقتصادی ایران و افغانستان بوده که در حال بهره‌برداری است و باید از این مزیت مهد در گسترش صادرات بهره‌برداری کرد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مردم افغانستان به امکانات جمهوری اسلامی نیاز دارند و در قرار است تفاهم های قبلی میان دوکشور عملی و اجرایی تبدیل شود.
 راه آهن خواف - هرات به طول ۱۴۰ کیلومتر که دسامبر گذشته به بهره برداری رسید، استان خراسان رضوی ایران را به هرات دومین شهر پرجمعیت افغانستان متصل می‌کند.
رئیس شورای تامین خراسان رضوی همچنین درباره امنیت مرزها و شهرهای مرزی استان نیز گفت: هیچ مشکل امنیتی در خراسان رضوی و شهرها و روستاهای آن و همچنین مرزهای شرق کشور وجود ندارد و همه دستگاه‌های متولی به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند.

والی خراسان رضوی : افغانستان شریک اول تجارت خارجی خراسان رضوی است

کلیدواژه