عقرب 22, 1400 13:37 Asia/Kabul
  • طالبان : پاکستان دسترسی افغانستان به بندر گوادر را تسهیل می کند
    طالبان : پاکستان دسترسی افغانستان به بندر گوادر را تسهیل می کند

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان اعلام کرد پاکستان متعهد شده است که زمینه تسهیل دسترسی بازرگانان افغانستان به بنادر «گوادر» و«واگه»برای صادرات کالا را فراهم کند.

به گزارش رادیو دری، "عبدالقهار بلخی" سخنگوی وزارت امور خارجه گروه طالبان روز شنبه در رشته توئیتی اضافه کرد "عمران خان" نخست وزیر پاکستان با درخواست "امیرخان متقی" سرپرست وزارت خارجه برای استفاده از فرصت تجارت از بنادر پاکستان برای بازرگانان افغان ، قول مساعد داده است.

وی تصریح کرد  عمران خان وعده داد که تسهیلات چشم‌گیری برای ترانزیت کالاها و کمک های بشردوستانه هند از بندر واگه به افغانستان در نظر بگیرد.

"متقی" در سخنانی در سفارت افغانستان در اسلام آباد اظهار داشت پاکستان متعهد شده است که فرصت استفاده آزادانه بازرگانان افغان را از  بنادر واگه ، گوادر و کراچی فراهم کند.

وی اظهار داشت به پاکستان اجازه داده می شود که کالاهای این کشور از طریق افغانستان به کشورهای آسیای میانه انتقال داده شود.

خبرگزاری افق نیز در گزارشی نوشت ، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با هیات طالبان به سرپرستی امیرخان متقی، وعده فراهم‌ کردن تسهیلات بیشتر تجاری میان دو کشور را داده‌ است.

هیات طالبان به سرپرستی امیرخان متقی،  روز جمعه با عمران خان دیدار کرد.

هیات طالبان در یک سفر سه روزه در اسلام‌آباد با شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز دیدار و در مورد رشد تجارت میان دوطرف گفتگو کرد.

گندم هند از مسیر پاکستان به افغانستان ترانزیت می شود

کلیدواژه