عقرب 23, 1400 17:07 Asia/Kabul
  • مخالفت شهروندان افغان با به رسمیت شناختن طالبان
    مخالفت شهروندان افغان با به رسمیت شناختن طالبان

شماری از مردان و زنان معترض در کابل با متهم‌ کردن طالبان به عهدشکنی تاکید کردند: تا زمان عملی نشدن تعهدات طالبان ، جامعه جهانی باید از به رسمیت شناختن این گروه خودداری کند.

به گزارش رادیو دری، گروهی از شهروندان کابلی با برگزاری تجمعی مقابل حوزه چهارم امنیتی کابل، ضمن انتقاد از عملکرد طالبان در سه ماه گذشته، از جامعه جهانی خواستند این گروه را به دلیل خلف وعده در زمینه های حقوق مدنی، تشکیل دولت فراگیر و آموزش دختران، به رسمیت نشناسد.

طوبا لطفی از سازماندهندگان این حرکت اعتراضی به خبرنگار آوا گفت که طالبان تاکنون به هیج یکی از تعهدات خود‌ عمل نکرده‌اند و جامعه‌ی جهانی باید تا زمان عملی شدن تعھدات طالبان این گروه را به رسمیت نشناسد.

به گفته لطفی؛ پس از فرار و تسلیم افغانستان توسط دولت سابق به طالبان، این گروه در همه موارد خلاف تعهدات خود عمل کرده‌ است.

او اشاره کرد که طالبان با قرار گرفتن در رأس قدرت عفو عمومی اعلام کردند؛ اما اکنون در مناطق مختلف کشور خانه‌های ده‌ها تن از جمله نظامیان سابق به بهانه‌های مختلف تخریب شده و افراد مورد شکنجه، خشونت، کوچ اجباری و کشتار قرار می‌گیرند.

لطفی افزود: زنان نیز از کوچکترین حقوق خود محروم‌اند و در ولایت‌های مختلف مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین از نزدیک به سه ماه به اینطرف دختران از رفتن به مدرسه منع شده‌اند.

وی همچنین خواستار محاکمه اشرف غنی شد و گفت که از منظر مردم افغانستان تنھا عامل بدبختی مردم افغانستان اشرف غنی است و جامعه جھانی باید او را محاکمه کند.

 

کلیدواژه