عقرب 24, 1400 10:32 Asia/Kabul
  • هشدار یونیسف درباره وضعیت ناگوار کودکان افغانستان
    هشدار یونیسف درباره وضعیت ناگوار کودکان افغانستان

صندوق کودکان ملل متحد ( یونیسف )، درباره وضعیت ناگوار کودکان افغانستان هشدار داد .

به گزارش رادیو دری ؛ صندوق کودکان ملل ملل متحد دیروز( یک شنبه) اعلام کرد ،  وضعیت زندگی کودکان افغانستان  در یک سال اخیر نا امید کننده‌تر شده و این وضعیت ناشی از جنگ‌، اشغالگری  و شیوع کرونا در افغانستان بوده است.

در گزارش  صندوق کودکان ملل متحد  آمده است ، میلیون‌ها کودک افغان همچنین به خدمات ضروری از جمله مراقبت‌های بهداشتی ابتدایی، واکسن‌های نجات دهنده‌ی فلج اطفال، سرخک، تغذیه، آموزش، حفاظت، سرپناه، آب و بهداشت نیاز دارند.

براساس این گزارش تا پایان سال جاری میلادی شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه حاد به سه میلیون و دویست هزار کودک می‌رسند و  حدود یک میلیون کودک افغان در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.

دراین زمینه دکتر محمد امین شریفی ، مسئول بخش سوء‌تغذیه بیمارستان کودکان کابل هم گفت : کودکان در سراسر این کشور  به دلیل فقر و گرسنگی دچار سوء‌ تغذیه شدید شدند  و در معرض خطر مرگ قرار دارند .

این در حالی است که کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه های مختلف سرمایه ها و دارایی های افغانستان را بلوکه کردند.

نظامیان آمریکایی  پس از 20 سال اشغالگری و نابود کردن زیر ساخت های اقتصادی افغانستان در اواخر ماه اوت با خفت ، سرافکندگی و شکست از این کشور خارج شدند . گروه طالبان  هم از 15 اوت /24 اسد قدرت را در افغانستان بدست گرفته است .

یونیسف درباره افزایش کودک همسری در افغانستان هشدار داد

 

کلیدواژه