عقرب 24, 1400 13:29 Asia/Kabul

بازرگان و مقام سیاسی در دولت پیشین افغانستان ، سفر نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان به کابل را مهم با محورهای اقتصادی و سیاسی دانست . 

«  میرزا محمد کتوازی » امروز( دوشنبه) در حاشیه ورود « حسن کاظمی‌ قمی» ، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل، درباره اهمیت این سفر گفت ، افغانستان در شرایط سختی قرار دارد و کمک و همکاری کشورهای همسایه با افغانستان مهم است.

بازرگان افغان تاکید کرد، ارسال مواد غذایی و صادرات سوخت به افغانستان با توجه به سرمای پیش‌رو مهم است و ایران در این زمینه همکاری و ظرفیت خوبی دارد.   

میرزا محمد کتوازی که در دولت پیشین افغانستان، معاون اول پارلمان این کشور بود از مردم و بازرگانان افغانستان خواست حسن وطن‌دوستی داشته باشند و از این کشور خارج نشوند و کمک کنند تا افغانستان آباد شود. 

« حسن کاظمی‌ قمی» ، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به همراه هیات سیاسی و اقتصادی صبح امروز دوشنبه وارد فرودگاه کابل پایتخت افغانستان شد و مورد استقبال مقامات دولت موقت  طالبان در این کشور  قرار گرفت.
نماینده ایران در امور افغانستان در بدو ورود به کابل با بیان اینکه افغانستان ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دو جانبه اقتصادی دارد گفت، جمهوری اسلامی ایران و افغانستان دو کشور همسایه، برادر و مسلمان هستند و تاریخی کهن در روابط دوجانبه دارند.

«حسن کاظمی‌قمی»، افزود،  همانطور که ایران در دوران اشغالگری افغانستان، حامی مردم این کشور بود، امروز نیز  در کنار ملت افغانستان برای توسعه صلح، امنیت و اقتصاد افغانستان است.

 نماینده ایران در امور افغانستان همچنین با بیان اینکه امروز افغانستان در اختیار مردم این کشور است ابراز امیدواری کرد، دولتی مقتدر در افغانستان تشکیل شود و مورد تایید و خواسته همه مردم باشد. 

کاظمی قمی : ایران همواره حامی ملت افغانستان بوده است

 

کلیدواژه