بولتون: علت اصلی کاهش مقبولیت بایدن نحوه خروج از افغانستان است
(last modified 1400-08-24T11:50:33+00:00 )
عقرب 24, 1400 16:20 Asia/Kabul
  • بولتون: علت اصلی کاهش مقبولیت بایدن نحوه خروج از افغانستان است
    بولتون: علت اصلی کاهش مقبولیت بایدن نحوه خروج از افغانستان است

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، علت اصلی سقوط مقبولیت دولت آمریکا را نحوه خروج از افغانستان دانست.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «مقبولیت بایدن با کاهشی بیست درصدی مواجه شده است. فکر می‌کنم دلایل زیادی در پس آن وجود داشته باشد اما باور دارم اگر به زمان‌بندی سقوط محبوبیت بایدن نگاه کنید علت اصلی آن، پخش جهانی خروج آمریکا و ناتو از افغانستان بود».

بولتون افزود: «می‌دانید، آمریکایی‌ها دوست ندارند در تلویزیون ملی تحقیر شوند. پس یکی از این دلایل، نحوه خروج بود اما علاوه بر این، [آمریکایی‌ها] بابت تهدید علیه امنیت ملی نیز نگران هستند».

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال شرکت مجدد «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «فکر می‌کنم او در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت نخواهد کرد زیرا عمیقاً از باخت دوباره می‌ترسد. او دوست ندارد به عنوان یک بازنده در تاریخ بماند».

در یک نظرسنجی جدید، میزان رضایت از عملکرد جو بایدن به پایین‌ترین سطح یعنی ۴۱ درصد سقوط کرده است. محبوبیت بایدن در اکثر نظرسنجی‌های ملی به دنبال افزایش تابستانی ابتلا به کرونا، خروج آشفته نظامیان آمریکایی از افغانستان و درگیری‌های درونی دموکرات‌ها بر سر دستورکار رئیس‌جمهور آمریکا در حال کاهش است.

بایدن؛ بی‌کفایت‌ترین رئیس جمهور آمریکا در زمینه سیاست خارجی

کلیدواژه