عقرب 24, 1400 17:29 Asia/Kabul
  • تکذیب بسته شدن مدارس دخترانه هرات افغانستان از طرف طالبان
    تکذیب بسته شدن مدارس دخترانه هرات افغانستان از طرف طالبان

دولت موقت طالبان در افغانستان اخبار رسانه‌ها مبنی بر بسته شدن مدارس دخترانه در هرات این کشور را رد کرد .

به گزارش رادیو دری  ، «نعیم‌الحق حقانی» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هرات افغانستان روز دوشنبه گفت: دولت طالبان  زمینه‌ساز کسب دانش برای همه مردان و زنان این کشور است.

پیش از این برخی رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گزارش داده بودند ،مدارس دخترانه ولایت هرات در غرب افغانستان که با تلاش شورای معلمان آغاز به کار کرده بود، به دستور طالبان بسته شده است.

«صابر مشعل» رئیس شورای منتخب معلمان مدارس هرات گفت :شورای منتخب معلمان مدارس از ماه گذشته بارها با مقامات محلی و رئیس وزارت آموزش و پرورش طالبان در هرات جهت بازگشایی مدارس دخترانه رایزنی کرده‌ است و اکنون هیچ محدودیتی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و تمامی پایه های می توانند در کلاس حاضر شوند .

حدود سه ماه است که پسران و معلمان مرد افغان به مدرسه می روند ؛ اما دختران بالاتر از پایه ششم و زنان معلم خانه‌ نشین شده‌اند.بسته‌ماندن  مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم، با موج انتقادات در داخل و خارج افغانستان مواجه شده  است .

گروه طالبان که از 15 قدرت را در افغانستان بدست گرفته است، تلاش می کند به مردم  این کشور و جامعه بین الملل درباره  رعایت حقوق زنان اطمینان خاطر بدهد، اما تاکنون اجرایی نکرده است .

یونیسف از تعهد طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه خبر داد

کلیدواژه