عقرب 25, 1400 15:47 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی: سیاست آمریکا در افغانستان منافقانه است
    کاظمی قمی: سیاست آمریکا در افغانستان منافقانه است

نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان، اقدام آمریکا در بلوکه کردن اموال مردم افغانستان بدون هیچ گونه ادعای قانونی را بیانگر مواضع منافقانه آن کشور دانست.

به گزارش رادیو دری، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان که در کابل به سر می برد گفت: تحریم‌های اقتصادی ابزار سیاسی دولتمردان آمریکاست و این که می‌گویند به نفع مردم و حقوق بشر عمل می‌کنند، دروغ است.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها حامی مردم بودند چرا باید در این شرایط سخت که مردم افغانستان در رنج هستند و تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی به سر می‌برند، پول و اموال مردم را به بهانه های واهی بلوکه کنند؟

نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان اظهار کرد: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با ابزار فشارهای اقتصادی اراده خودشان را بر ملت‌ها و دولت ها تحمیل کنند.

کاظمی قمی همچنین  با اشاره به تحرکات داعش در افغانستان و حملات تروریستی این گروه گفت: آمریکایی‌ها بعد از اینکه از اشغالگری در عراق مایوس شدند و شکست خوردند، گروه‌هایی را شکل دادند که جایگزین نظامیان خودشان شوند و همان مأموریت و خواسته‌های آمریکایی ها را دنبال کنند و به همین طریق در سوریه نزدیک به هزار و ۸۰۰ گروه تروریستی شکل گرفت که صهیونیسم و آمریکا پشت این گروه ها بودند.

حسن کاظمی‌ قمی نماینده ایران در امور افغانستان در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی روز دوشنبه با استقبال مقامات دولت طالبان وارد فرودگاه کابل شد.

انتقاد وزیرخارجه طالبان از بلوکه کردن دارایی های افغانستان در آمریکا

کلیدواژه