عقرب 25, 1400 17:54 Asia/Kabul
  • ملابرادر و کاظمی قمی بر گسترش روابط کابل- تهران تاکید کردند
    ملابرادر و کاظمی قمی بر گسترش روابط کابل- تهران تاکید کردند

معاون رئیس دولت موقت طالبان و نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با یکدیگر بر گسترش روابط میان دو کشور و همکاری در عرصه های مختلف تاکید کردند.

به گزارش  رادیو دری، "ملا عبدالغنی برادر" معاون رئیس دولت موقت طالبان امروز سه شنبه با حسن کاظمی قمی نمایندۀ ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و هیات همراهش در کابل دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره گسترش روابط میان ایران و افغانستان و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه های مختلف توافق کردند.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار «هردو جانب روی مسایل اقتصادی، تجاری و طرحهای توسعه‌ای بحث و تبادل نظر و بر ادامه چنین دیدارهایی تاکید کردند».

حسن کاظمی قمی که پیش از ظهر روز دوشنبه وارد کابل شد به رسانه‌ها گفت که برای تعامل سازنده با افغانستان و صحبت با مقامات طالبان در مورد مسائل مربوط به امنیت، مهاجرت و همکاری‌های اقتصادی به کابل سفر کرده است.

نماینده ویژه دولت ایران افزود: مشکلات کنونی جامعه افغانستان ناشی از «مداخله بیگانگان» است و ایران تلاش می‌کند همسایه‌اش را در زمینه‌های مختلف کمک کند.

نمایندۀ جمهوری اسلامی برای افغانستان با اشاره به شکست آمریکا در افغانستان گفت که برخی کشورها در پی راه‌اندازی جنگ نیابتی در افغانستان هستند

او اضافه کرد: کشور متجاوزی که در ۲۰ سال گذشته قصد حاکمیت بر افغانستان را داشت  پس از شکست در تلاش برای تقویت گروه‌های تکفیری در افغانستان است.

 کاظمی قمی ابراز امیدواری کرد: شکل‌گیری یک دولت مقتدر در افغانستان که به خواست مردم باشد، باعث ثبات در منطقه شود.

کاظمی قمی: سیاست آمریکا در افغانستان منافقانه است

 

 

کلیدواژه