عقرب 26, 1400 08:42 Asia/Kabul

یک مقام حکومت طالبان، حامد کرزی و دکتر عبدالله عبدالله دو سیاست مدار پیشین افغانستان را مجرمان عفو شده از سوی این گروه خواند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، مولوی محمد خالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان در سفری که روز گذشته به ولایت بلخ داشت با مقامات حکومتی و برخی نمایندگان گروه های قومی دیدار و برضرورت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید ورزید.

 

حنفی با استناد به آیات و روایات دینی، حفظ عفت از سوی افراد در جامعه را باعث تقویت پارسایی و پاکدامنی درمیان مردم دانست و تاکید کرد که شهروندان کشورش نباید آنچه که برخلاف آموزه های دینی است و عفت عمومی در جامعه را لکه دار می سازد، پیروی نمایند.

مولوی حنفی در بخشی از سخنانش ضمن اشاره به تاریخچه جهاد و مقاومت مردم افغانستان در برابر اشغالگران خارجی پیروزی ملت کشورش در برابر نیروهای آمریکایی و همپیمانانش را دست آورد فراموش نشدنی تاریخی و باعث عزت و غرور مردم افغانستان دانست.

وزیر امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان در بخشی از سخنانش ضمن اشاره به مسئله عفو عمومی که از سوی مقامات عالی کشورش نسبت به کارمندان و مامورین حکومت سابق اعلام شده است، گفت که هیچ کسی متعرض آنان نخواهد شد.

حنفی از حامد کرزی رییس جمهور پیشین، داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی و مسلمیار، رییس مجلس سنا در حکومت جمهوریت به عنوان مجرمانی یاد کرد که در حال حاضر از سوی حکومت طالبان مورد عفو قرار گرفته و به زندگی خویش در کشور ادامه میدهند.

گزارش تکمیلی کاظم حیدری خبرنگار رادیودری:

مقام طالبان: خلیلی، محقق و مدبر شامل عفو عمومی شده اند

کلیدواژه