عقرب 26, 1400 11:15 Asia/Kabul
  • کاظمی‌قمی: ایران برای ساختن افغانستان آماده است  
    کاظمی‌قمی: ایران برای ساختن افغانستان آماده است  

نماینده ایران در امور افغانستان با بیان اینکه افغانستان کشور غنی و دارای منابع طبیعی سرشار است، گفت: ایران برای ساختن افغانستان آماده است.

به گزارش رادیودری، «حسن کاظمی‌قمی»، نماینده ایران در امور افغانستان روز چهارشنبه در نشست مشترک هیات‌های ایرانی و طالبان در کابل تصریح کرد: ایران به دنبال ارائه خدمات فنی و مهندسی در افغانستان است تا کارخانه‌ها و صنعت در این کشور بنا و فعال شود.   

نماینده ایران در امور افغانستان با بیان اینکه دیگران فرصت ندادند تا افغانستان بتواند ظرفیت‌های خود را شکوفا کند، ابراز امیداوری کرد که در شرایط جدید، ظرفیت‌های غنی افغانستان شکوفا شود و جمهوری اسلامی ایران هر چه توان دارد در تحقق این امر قرار می‌دهد.   
کاظمی‌قمی گفت: حضور هیات ایران در کابل به این سبب است که در شرایط جدید چگونه می‌توان با طالبان کار کرد تا بخشی از مشکلات افغانستان حل شود.

نماینده ایران در امور افغانستان همچنین از کمیته‌های تشکیل شده خواست تا با توافق درخصوص راهکارهای عملیاتی همکاری مشترک، از فرصت به دست آمده برای کمک به افغانستان استفاده کنند. 

کابل میزبان نشست کمیته‌های کارگروه بین هیات‌های ایران و طالبان است.

هفت کمیته در نشست کارگروه بین هیات‌های ایران و طالبان تشکیل شده که شامل کمیته‌های فرهنگی، اقتصادی، مهاجران، سیاسی، امنیتی، مرزها و آب و برق است.

حسن کاظمی‌قمی نماینده ایران در امور افغانستان،  به همراه هیات سیاسی و اقتصادی صبح روز دوشنبه وارد فرودگاه کابل شد و مورد استقبال مقامات دولت طالبان در افغانستان قرار گرفت.

کابل میزبان نشست هیات‌های ایران و طالبان

کلیدواژه