عقرب 26, 1400 11:47 Asia/Kabul
  • تاکید بر تعامل بین گروه‌های افغان و عدم دخالت آمریکا
    تاکید بر تعامل بین گروه‌های افغان و عدم دخالت آمریکا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران بر تعامل بین گروه‌های افغانی و عدم دخالت آمریکا در افغانستان به عنوان متغیر‌های تاثیرگذار بر ثبات و امنیت این کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به تحولات افغانستان و نقش همسایگان در تعدیل شرایط کنونی گفت: تحولات افغانستان کانون توجه منطقه‌ای وبین المللی قرار گرفته است؛ افغانستان با ایران مرز مشترک دارد لذا تحولات این کشور برای ما حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

عزیزی تصریح کرد: تمام مسائل افغانستان باید درون این کشور حل و فصل شود و قطعا مذاکره و تعامل گروه‌های افغانی نقش موثری در امنیت، ثبات و آرامش این کشور دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دخالت سلطه گران به ویژه آمریکایی‌ها در افغانستان باید پایان بپذیرد، گفت: آمریکایی‌ها نقش مداخله گرانه در افغانستان را باید تمام کنند و اجازه دهند گروه‌ها، جریان‌ها و قومیت‌های مختلف افغان درباره مسائل کشورشان تصمیم گیری کنند؛ عدم دخالت آمریکایی‌ها نقش موثری در ثبات افغانستان دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه دولت فراگیر که جمهوری اسلامی ایران به آن اعتقاد دارد یعنی دولت مردمی فراگیر متکی به آراء و نظر همه گروه‌ها و قومیت‌ها در افغانستان باید شکل گیرد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خود در راستای ایجاد وحدت، تعامل بین همسایگان و تلاش برای هم افزایی جهت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بهره خواهد گرفت.

دخالت آمریکا در امور داخلی افغانستان

کلیدواژه