عقرب 26, 1400 13:47 Asia/Kabul
  • افزایش تولید مواد مخدربرای پنجمین سال متوالی در افغانستان
    افزایش تولید مواد مخدربرای پنجمین سال متوالی در افغانستان

سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرد که تولید مواد مخدر در افغانستان برای پنجمین سال متوالی افزایش یافته است.

به گزارش رادیودری، سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرد که تولید مواد مخدر در افغانستان برای پنجمین سال متوالی افزایش یافته و از مرز 6 هزار تن عبور کرده است. 

بلومبرگ گزارش داد: سازمان ملل گفته که تولید خشخاش در سال 2021 از 6800 تن در افغانستان عبور کرده و پس از تحولات اخیر در افغانستان و قدرت گرفتن طالبان قیمت مواد مخدر در دو ماه اگوست و سپتامبر افزایش یافته است. 

سازمان ملل تاکید کرد که تولید مواد مخدر در افغانستان به دلیل گرانی قیمت تریاک و همچنین افزایش فقر در این کشور 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

طبق این گزارش، افغانستان به رغم تلاش جامعه جهانی، بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است و 87 درصد تریاک دنیا با گردش مالی 9 میلیارد دلار از این کشور تامین می‌شود.

سازمان ملل تخمین زده که  افغانستان از تولید مواد مخدر به 1.8 تا 2 میلیارد درآمد داشته و بیشتر درآمد تولید و فراوری مواد مخدر به جیب قاچاقچیان در خارج از این کشور ریخته می‌شود.

این در حالی است که کشاورزان در جنوب افغانستان از جمله هلمند و قندهار می‌گویند که کشت مواد مخدر طی سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است. 

برخی از کشاروزان دلیل افزایش کشت مواد مخدر را نبود فرصت شغلی و عدم سود کشت سایر محصولات زراعی عنوان کردند.

افزایش کشت خشخاش و قاچاق مواد مخدر در افغانستان

کلیدواژه