عقرب 26, 1400 21:20 Asia/Kabul
  • طالبان : امنیت طرح‌های اقتصادی ایران را در افغانستان تامین می کنیم
    طالبان : امنیت طرح‌های اقتصادی ایران را در افغانستان تامین می کنیم

عبدالسلام حنفی معاون دوم رئیس دولت موقت طالبان در دیدار با نماینده رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان، در مورد تامین امنیت طرح های اقتصادی ایران در این کشور اطمینان داد.

به گزارش رادیو دری، سمنگانی معاون سخنگوی طالبان در توئیتر نوشت: معاون دوم کابینه طالبان امشب (چهارشنبه) در دیدار با حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان از ایجاد کمیته‌های مشترک کاری دو کشور استقبال کرد و افزود: ما آماده ایم تا زمینه را برای عملی‌شدن تمام طرح های اقتصادی  جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فراهم و امنیت آنها را تامین کنیم.

عبدالسلام حنفی افزود: افغانستان و ایران مشترکات تاریخی زیادی دارند و سیاست روشن ما این است که با تمام همسایه‌ها و کشور‌های منطقه روابط خوبی داشته باشیم  و به هیچکس اجازه ندهیم از خاک افغانستان علیه کشوری دیگر استفاده کند.

 حسن کاظمی قمی نماینده  ایران در امور افغانستان هم  در این دیدار در مورد  ادامه همکاری‌های تهران و کابل در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی اطمینان خاطر داد و افزود: کمیته‌های دو جانبه هرچه زودتر به توافق خواهند رسید تا زمینه برای گام‌های عملی فراهم شود.

حسن کاظمی قمی به عنوان نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان سه روز پیش برای دیدار با مقامات طالبان راهی کابل شد.

آغاز به کار کمیته‌های مشترک همکاری ایران و افغانستان 

 

 

 

کلیدواژه