برادر و حنفی در دیدار نمایندگان آلمان و هلند: جامعه جهانی به افغانستان کمک کند
(last modified 1400-08-27T12:51:34+00:00 )
عقرب 27, 1400 17:21 Asia/Kabul
  • برادر و حنفی در دیدار نمایندگان آلمان و هلند: جامعه جهانی به افغانستان کمک کند
    برادر و حنفی در دیدار نمایندگان آلمان و هلند: جامعه جهانی به افغانستان کمک کند

عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی معاونان رئیس الوزرای طالبان امروز در ارگ با نمایندگان ویژه کشورهای آلمان و هلند در امور افغانستان دیدار و بر ضرورت توجه جامعه جهانی به اوضاع کنونی این کشور تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفته‌ است که ملا برادر معاون اول رئیس الوزرای افغانستان در این دیدار با اشاره به اوضاع کنونی این کشور  گفته‌است: «سرمایه‌های بلوکه شده، از آن مردم افغانستان است و ما می‌خواهیم جامعه بین‌المللی به وضعیت اقتصادی افغانستان توجه کند وگرنه تاثیرات منفی آن به همه می‌رسد.»

مارکوس پوتزل نماینده آلمان هم در این دیدار از تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک سپاس‌گزاری کرده‌ و گفته‌است که کشورش در کنار مردم افغانستان باقی می‌ماند.

پوتزل افزود: اخیراً صدراعظم آلمان علاوه بر کمک‌های قبلی ۶۰۰ میلیون یورو کمک‌های بشری را به افغانستان اختصاص داده‌است.

عبدالسلام حنفی معاون دوم رئیس الوزرای افغانستان هم در نشست با نمایندگان آلمان و هلند گفته‌است که طالبان به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد تا تهدیدی را از خاک افغانستان متوجه منطقه و جهان کند.

حنفی با بیان اینکه امنیت کامل و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده است از آلمان و هلند و سایر کشورها خواسته‌ است تا در بخش‌های مختلف از جمله معادن، انرژی و صحت افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

حنفی افزود: طالبان در زمینه جلوگیری از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر تلاش می‌کند و به دنبال آن است تا با همکاری جامعه بین‌المللی  برای کشاورزان افغان اقتصاد و منبع درآمدی جایگزین فراهم کند.

به تازگی دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در گزارشی از افزایش هشت درصدی تولید تریاک در افغانستان و افزایش قیمت آن پس از روی کار آمدن طالبان خبر داده‌است.

تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته‌است؛ اما برخی کشورها به خاطر کمک‌های‌ بشردوستانه و نگرانی امنیتی با دولت فعلی کابل ارتباط برقرار کرده‌اند.

حنفی در نشست مسکو: طالبان به مسوولیت های ملی و بین المللی اش پایبند است

افزایش کمک های بشردوستانه؛ محور دیدار ملابرادر و نماینده سازمان ملل در قطر

کلیدواژه