عقرب 28, 1400 16:16 Asia/Kabul
  • تاکید معاون سفارت ایران در کابل بر تامین امنیت شیعیان افغانستان
    تاکید معاون سفارت ایران در کابل بر تامین امنیت شیعیان افغانستان

معاون سفیر ایران در افغانستان با حضور در نماز جمعه شیعیان غرب کابل گفت: تأمین امنیت مردم افغانستان به ویژه شیعیان از خواسته‌های اساسی ایران از حکومت سرپرست طالبان است.

به گزارش رادیو دری، «سید حسن مرتضوی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل ظهر امروز با  شرکت در نماز جمعه در مسجد جامع اباصالح المهدی (عج) منطقه دشت‌برچی در غرب کابل اظهار کرد: حکومت سرپرست در افغانستان با همکاری با مردم محلی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه تهدید و آسیب به کار بسته است و اکنون امارت اسلامی علاوه بر نیروهای امنیتی، نیروهای محلی را مسلح کرده است تا امنیت مکان ها و مراسم مذهبی از جمله مراسم پرفیض نمازجمعه را تأمین کند.

مرتضوی افزود: تأمین امنیت مردم افغانستان به ویژه شیعیان از جمله خواست‌های اساسی مقامات تهران است و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در سفر این هفته خود به کابل در این رابطه با مقامات امارت اسلامی بحث و تبادل‌نظر کرده است.

وی با اشاره به حضور خود در نماز جمعه مردم غرب کابل اضافه کرد: خواستیم از نزدیک از وضع تأمین امنیت این مراسم مطلع شویم و این پیام را بدهیم که جمهوری اسلامی ایران تمام‌قد در کنار ملت افغانستان ایستاده است و برای صلح، امنیت و صلابت آن‌ها تلاش می‌کند.

دشت‌برچی و مراسم مذهبی شیعیان در غرب کابل از حدود دو ماه پیش  با افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش تاکنون شاهد چندین انفجار بوده است و مردم برای حضور در آیین های مذهبی و نماز دچار ترس و واهمه شده‌اند.

در یک هفته اخیر حدود 5 انفجار در این منطقه از پایتخت افغانستان رخ داده که مسوولیت 4 مورد را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.

نگرانی مردم غرب کابل از انفجار‌های پیاپی

کلیدواژه