عقرب 29, 1400 08:29 Asia/Kabul
  • رویارویی میلیون ها افغانستانی با خطر ناامنی غذایی حاد
    رویارویی میلیون ها افغانستانی با خطر ناامنی غذایی حاد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد، در افغانستان، دستکم ۱۸.۸ میلیون نفر با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند.

به گزارش رادیو دری، این نهاد سازمان ملل همچنین پیش بینی کرد، این رقم تا پایان سال به ۲۲.۸ میلیون نفر افزایش یابد.

فائو تصریح کرد، از کشاورزان و دامداران با بذر، کود، پول نقد و کمک معیشتی حمایت می کند تا تولیدات کشاورزی را ادامه دهند و از وخامت گسترده معیشت در بخش های مختلف افغانستان  جلوگیری شود.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در ادامه به خشکسالی گسترده، عدم وجود منابع معیشتی در مناطق روستایی و فروپاشی اقتصادی در افغانستان اشاره و بر لزوم تامین ۱۱۵ میلیون دلار برای کمک به ۵ میلیون افغان در ماه‌های زمستان و بهار پیش‌رو تاکید کرده است.

سازمان ملل پیش از این تخمین زده بود، نزدیک به ۲۳ میلیون نفر یا ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده گرفتار بحران غذایی شوند.

«الن مک گرورتی» رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان نیز پیش از این هشدار داده بود، حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار افغانی تنها یک گام با گرسنگی فاصله دارند و سونامی فقر، رنج و گرسنگی باورنکردنی در این کشور از کنترل خارج خواهد شد.

گروه طالبان پانزده اوت وارد کابل پایتخت افغانستان شد و کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشگرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و ناامنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

هشدار فائو درباره ادامه خشکسالی در افغانستان

کلیدواژه