عقرب 30, 1400 13:37 Asia/Kabul
  • ارسال محموله کمک های انسان دوستانه چین به افغانستان
    ارسال محموله کمک های انسان دوستانه چین به افغانستان

چین بیش از هزار تن مواد غذایی و لوازم زمستانی برای مردم افغانستان ارسال کرد.

به گزارش رادیو دری، « وانگ یو»  سفیر چین در کابل امروز( یک شنبه) اعلام کرد: قطار حامل بیش از هزار تن کمک های انسان دوستانه این  کشور به طرف افغانستان حرکت کرده‌است.

این محموله کمکی شامل مواد غذایی و لباس زمستانی است.

« وانگ یو » افزود: از ژوئیه ۲۰۲۱  تاکنون قطارهای چین-افغانستان بیش از ۲۶۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان منتقل کرده‌اند.

در این زمینه « دیوید بیسلی » David Beasley  مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» پس از سفر به افغانستان و مشاهده‌ وضعیت اسفناک و قحطی و گرسنگی مردم این کشور‏، در پیامی در توئیتر ازهمه کشور‌های جهان خواست به مردم گرسنه و بی پناه افغانستان کمک کنند.

« دیوید بیسلی » در توصیف وضعیت اسفناک مردم افغانستان گفت: حدود ۲۳ میلیون نفر از مردم افغانستان غذای کافی در اختیار ندارند و در آستانه‌ گرسنگی هستند و بیش از هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هم  با قحطی دست به گریبانند .

دکتر محمد امین شریفی مسوول بخش سوء‌تغذیه بیمارستان کودکان کابل هم گفت: کودکان در سراسر این کشور به دلیل فقر و گرسنگی دچار سوء‌ تغذیه شدید شده و در معرض خطر مرگ قرار دارند .

این در حالی است که کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه های مختلف سرمایه ها و دارایی های افغانستان را بلوکه کردند.

نظامیان آمریکایی  پس از 20 سال اشغالگری و نابود کردن زیر ساخت های اقتصادی افغانستان در اواخر ماه اوت با خفت ، سرافکندگی و شکست از این کشور خارج شدند.

اولین محموله کمک‌های بشردوستانه چین به افغانستان رسید

 

کلیدواژه