قوس 01, 1400 14:40 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی ایران از وضعیت آوارگان در افغانستان
    ابراز نگرانی ایران از وضعیت آوارگان در افغانستان

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از وضعیت آوارگان افغانستان در آستانه فصل سرما ابراز نگرانی کرد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس درباره وضعیت آوارگان و مهاجران افغانستانی به ویژه با فرارسیدن فصل سرما گفت: همه سازمان‌های متولی ایران به‌ویژه در مواقع سخت در کنار افغان‌ها خواهند ماند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران، کمک‌های بشردوستانه مختلف به ویژه در فصل سرما و در حالی که سوخت کافی در افغانستان وجود ندارد، به شهرهای مختلف این کشور ارسال کرده است.
خطیب زاده تاکید کرد: ایران بیش از چهار دهه پذیرای بیش از چهار میلیون افغان بوده است، اما این شرایط نمی تواند ادامه پیدا کند، به ویژه در شرایطی که سازمان های بین المللی مسئولیتی قبول نمی کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه درباره سفر امشب «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت: آژانس باید در مسیر همکاری‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها جهت‌گیری‌های سیاسی و اغراض سیاسی‌شان را به این نهاد بین المللی تحمیل کنند.
خطیب زاده درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و موضع ایران در این زمینه هم گفت: سوریه از کنشگران مهم و غیرقابل حذف در جهان عرب است و کشورهای مختلف به این باور رسیده اند که نه سوریه قابل حذف است و نه به نفع جهان عرب هست که سوریه به عنوان یک کنشگر موثر جهان عرب حذف شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره سفر روز گذشته «شاهین مصطفی یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به تهران گفت: خبرهای خوبی درباره روابط دوکشور در راه است و سفرهایی در سطوح مختلف به زودی بین دو کشور اتفاق خواهد افتاد.
خطیب زاده درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که ایران به نقطه غیرقابل بازگشت در برجام برمی‌گردد، گفت: اینگونه تحریف روایت‌ها کمکی به آمریکا نمی‌کند؛ آمریکا مقصر وضع فعلی است و باید با تضمین عینی تحریم‌ها را لغو کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: اگر برجام برای ایران، منافع مشخص و روشن اقتصادی و عادی سازی تجارت خارجی نداشته باشد، قطعاً طرف مقابل باید بداند پنجره مذاکره تا ابد باز نخواهد ماند.

تاکید طالبان بر کمک به آوارگان افغانستان

تشدید جنگ و افزایش شمار آوارگان در افغانستان

کلیدواژه