قوس 02, 1400 10:37 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی اتحادیه خبرنگاران افغانستان درباره دستور العمل رسانه ای طالبان
    ابراز نگرانی اتحادیه خبرنگاران افغانستان درباره دستور العمل رسانه ای طالبان

اتحادیه خبرنگاران افغانستان درباره دستور العمل جدید وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان برای رسانه ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، در پی تنش لفظی بین محمدنعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان و فیض الله جلال کارشناس امور سیاسی و استاد دانشگاه کابل که در رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها واکنش های زیادی به دنبال داشت وزارت امر به معروف طالبان دستورالعمل جدید ۸ ماده ای صادر کرد که بخش هایی از آن نگرانی فعالان رسانه‌ای را در پی داشته است.

«جواد مجددی» از اعضای اتحادیه خبرنگاران به رسانه‌ها گفت که هرچند لحن وزیر امر به معروف طالبان دستوری نبوده اما در این دستورالعمل رسانه‌ها را ملزم به اجرای آنها کرده است.

وی افزود: اگر موارد گفته شده در این دستورالعمل اجرایی شود، تلویزیون‌ها با کمبود محتوا مواجه خواهند شد و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی در داخل افغانستان مسدود می ‌شوند، زیرا بیشتر تلویزیون‌های خصوصی از طریق پخش آگهی های بازرگانی درامد کسب می کنند.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان هم در گزارش هفتگی خود از کاهش کارمندان رسانه‌ای و وضعیت اقتصادی نابسامان رسانه‌ها هشدار داده و وضعیت را تکان‌دهنده توصیف کرده‌است.

این کمیته در گزارش دیروز خود گفته ‌است که در هفته گذشته خبرهای ضد و نقیضی درباره وضعیت آزادی بیان، خبرنگاران و رسانه‌ها دریافت کرده اند.

  حمایت طالبان از دستورالعمل جدید برای رسانه ها

 

کلیدواژه