قوس 04, 1400 08:16 Asia/Kabul
  • افزایش فروش وسائل خانگی توسط شهروندان افغانستان
    افزایش فروش وسائل خانگی توسط شهروندان افغانستان

پس از فروپاشی نظام سابق و روی کار آمدن دولت طالبان در افغانستان، بسیاری از شهروندان ولایت غربی "هرات" لوازم خانگی خود را با قیمت بسیار پایین به فروش می رسانند.

به گزارش رادیودری، محمد اکبری یکی از شهروندان هراتی می گوید به دلیل تحولات اخیر کار و شغل خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت شده به همین دلیل وسایل خانه اش را به فروش رسانده است.

به گفته وی، مراکز خرید وسایل دسته دوم از ناچاری شهروندان هراتی سوء استفاده نموده و وسایل را به کمترین قیمت می خرند.

عیسی رسولی، یکی دیگر از شهروندان هرات می گوید که قصد رفتن به کشور دیگر را دارد و سمساری تمامی وسایل خانه اش را به یک چهارم قیمت خریده است.

در همین حال، صلاح الدین یکی از سمساری های هرات می گوید: از سه ماه پیش که طالبان قدرت گرفته، فروش لوازم خانگی در بین مردم رواج یافته و شهروندان برای هزینه زندگی یا سفر به خارج به هر قیمت ممکن وسایل شان را میفروشند.

این خریدار لوازم دست دوم ساکن هرات گفت: ما نیز مجبوریم قیمت کمتری را برای خرید وسایل شهروندان بپردازیم چرا که فروش وسایل زیاد است اما خریدار بسیار کم است.

ذبیح الله یکی دیگر از سمساری های هرات می گوید مردم به دلیل فقر و تنگدستی و از بین رفتن مشاغل مجبور به ترک دیارشان هستند به همین دلیل وسایل خانه شان را میفروشند تا حداقل کرایه راه یا مصارف ویزای شان را پرداخت کنند.

وی از مسئولین خواست تا زمینه کار و اشتغال را برای مردم فراهم بکنند تا کسی مجبور به فروش لوازم یا ترک کشور نشود.

کلیدواژه