قوس 05, 1400 12:42 Asia/Kabul
  • دیدار رئیس جماعت اسلامی پاکستان با اعضای تیم مذاکراتی طالبان در قطر
    دیدار رئیس جماعت اسلامی پاکستان با اعضای تیم مذاکراتی طالبان در قطر

رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان در دیدار با اعضای تیم مذاکراتی دولت موقت طالبان در دوحه قطر، درباره تحولات افغانستان و لزوم احترام به آرمان‌های مردم این کشور و تلاش برای ترویج وحدت اسلامی رایزنی کرد.

به گزارش رادیودری، روابط عمومی حزب جماعت اسلامی در شهر اسلام‌آباد روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از سفر سناتور «سراج الحق» رییس این حزب به قطر و دیدار با اعضای کلیدی تیم مذاکراتی طالبان که قرار است روزهای آینده با آمریکا گفت وگو کنند، خبر داد.

سراج الحق در دیدار با «ملا شهاب الدین دلاور» عضو ارشد طالبان که هم اکنون سرپرستی وزارت معادن و نفت در افغانستان را برعهده دارد و «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه، درباره آخرین تحولات افغانستان تبادل نظر کرد.

این اولین دیدار رسمی رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان با سران گروه طالبان پس از تسلط این گروه در افغانستان به حساب می‌آید.

براساس این گزارش، رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد، روند صلح و تلاش‌ها برای صلح و ثبات در افغانستان باید براساس ایده و مدیریت مردم این کشور رو به جلو حرکت کند زیرا مردم افغانستان رنج، مشکلات و چالش‌های بسیاری را برای کشور خود تحمل کرده‌اند.

 «سراج الحق» از کشورهای اسلامی خواستار به رسمیت شناختن دولت طالبان شد و گفت: قدرت‌های جهان از جمله حاکمان اسلامی باید به کمک مردم افغانستان بشتابند و جلوی فاجعه انسانی و اقتصادی در این کشور جنگ زده را بگیرند.

پاکستان، دولت موقت طالبان در افغانستان را به رسمیت نشناخته است. با این حال به مقامات طالبان اجازه داده تا کنترل سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و سرکنسولگری‌های آن کشور در شهرهای پیشاور، کویته و لاهور را بدست بگیرند .

متقی در صدر هیاتی راهی دوحه شد

کلیدواژه