قوس 08, 1400 17:08 Asia/Kabul
  • تعطیلی گسترده مراکز آموزشی در افغانستان
    تعطیلی گسترده مراکز آموزشی در افغانستان

در سه ماه گذشته فعالیت پنجاه درصد مراکز آموزشی در سراسر افغانستان متوقف شده است.

به گزارش رادیودری، گروهی از دانش‌آموزان افغانستان در مصاحبه با طلوع‌نیوز گفتند: بسته بودن مدارس  و‌ دانشگاه‌ها سبب شده است تا از علاقه‌مندی آنها برای شرکت در آزمون سراسری کنکور کاسته شود.

براساس گزارش اتحادیه مراکز آموزشی خصوصی افغانستان در سه ماه گذشته که طالبان قدرت را به دست گرفته، پنجاه درصد مراکز آموزشی به دلایل گوناگون از جمله نبود انگیزه برای درس خواندن و چگونگی پرداخت شهریه در سراسر افغانستان بسته شده است.

سنجر خالد، رییس اتحادیه مراکز آموزشی خصوصی افغانستان به طلوع‌نیوز گفت: با تحولات اخیر در افغانستان، کمتر کسی انگیزه برای ادامه تحصیل دارد.

ناجیه سروری، یک دختر دانش آموز دبیرستانی می گوید: ناامنی، تعطیلی مراکز آموزشی دخترانه، انگیزه ها را برای درس خواندن ازبین برده است.

محمد عارف، مسوول موسسه آموزشی ظهور در غرب کابل هم می‌گوید: از وقتیکه دولت طالبان قدرت گرفته ثبت نام دانش آموزان در این موسسه کاهش 70 درصدی پیدا کرده، به خصوص دختران که اجازه تحصیل ندارند.

براساس این گزارش، سال گذشته افزودن بر 200 هزار تن در کنکور سراسری رقابت داشتند اما امسال هنوز برنامه ای دراین خصوص از سوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام نشده است.

تعطیلی مدارس افغانستان تا 3 ماه آینده تمدید شد

کلیدواژه