قوس 09, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • کاهش ۲۰ درصدی دانشجویان در ولایت هرات
    کاهش ۲۰ درصدی دانشجویان در ولایت هرات

تحولات سیاسی و بحران کرونا، کاهش 20 درصدی دانشجویان را در ولایت هرات به دنبال داشته است.

به گزارش رادیو دری، عبدالناصرحبیبی، مسئول یکی از دانشگاه های خصوصی هرات می‌گوید: در دو تحول اخیر که یکی آن بحران جهانی کرونا بود و دیگری هم تحولات سیاسی افغانستان، سبب شد تا جذب دانشجویان تا 20 درصد کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: نظر به مشکلات اقتصادی مردم این دانشگاه خصوصی نیز تلاش نموده تا در قسمت پرداخت شهریه دانشجویان تخفیف بدهد.

او افزود: اقتصاد مؤسسات خصوصی وابسته به تعداد دانشجویان آن بوده و فشارهای زیاد اقتصادی را این دانشگاه نیز در حال حاضر متحمل می‌شود.

آقای حبیبی تأکید کرد: این مشکلات در کشور باعث شده که تعداد زیادی از دانشجویان درس‌های شان را ترک کنند و یا هم تاءجیل بگذارند.

غلام سخی ابراهیم زاده، مسئول یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی در هرات می‌گوید: در دو سمستر اخیر دانشجویان زیادی از ادامه تحصیل دست کشیده و علت آن هم بحران کرونا و تحولات سیاسی افغانستان بوده است.

وی علاوه کرد: کسانی بیشتر ترک تحصیل کردند که از سمسترهای اول بودند اما افرادی که در سمسترهای بالا قرار دارند تعداد بیشتر شان به درس‌های خود ادامه دادند.

محمد هروی، یکی از دانشجویان در هرات می‌گوید: مشکلات اقتصادی تعداد زیادی از دانشجویان را مجبور به ترک تحصیل کرده است، چون در گذشته تعداد زیاد شان در ادارات دولتی مصروف کار بودند.

به گفته وی، دانشجویانی که در رشته‌هایی مانند اقتصاد و کامپیوتر ساینس تحصیل می‌کردند کاهش چشم گیری داشته چون این دانشجویان از آینده خود نگران هستند.

تحولات سیاسی اخیر افغانستان سیستم تحصیلات عالی خصوصی را متأثر ساخته و تعدادی هم در حال حاضر ترک تحصیل کرده اند.

ترک تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی افغانستان به خاطر فقر

کلیدواژه