قوس 09, 1400 09:03 Asia/Kabul
  • نگرانی از شیوع کرونا و اوضاع معیشتی کارکنان بخش صحی افغانستان
    نگرانی از شیوع کرونا و اوضاع معیشتی کارکنان بخش صحی افغانستان

مشاور ارشد وزیر صحت عامه حکومت پیشین افغانستان، شیوع نوع جدید کرونا و پرداخت نشدن حقوق کارکنان بخش بهداشت را دوچالش عمده برای این وزارتخانه دانست.

به گزارش رادیو دری، دکتر سید عثمان حمیدی مشاور ارشد وزیرصحت عامه حکومت پیشین افغانستان با ابراز نگرانی از شیوع نسخه "اومیکرون" Omicron کرونا در این کشور، گفت: پزشکانی که در موج سوم کرونا در مراکز بهداشتی با قبول تمام خطرات، از هیچ تلاشی دریغ نکردند هنوز حقوقشان پرداخت نشده است.

حمیدی؛گفت: کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و وضعیت معیشت کارکنان، بیشتر پزشکان و کارکنان بخش صحی را نگران کرده است.

مشاور ارشد وزیر صحت عامه دولت اشرف غنی با اشاره به بی توجهی و عدم پرداخت حقوق معوقه جامعه پزشکی در شرایط حساس کنونی که فقر، خشکسالی و هزاران مصیبت دیگر دامنگیر مردم شده، گفت این وضعیت، سبب بی علاقگی کادر تخصصی جامعه پزشکی افغانستان و در نتیجه فاصله عمیق بین ملت و دولت شده است.

به گفته حمیدی اگر اومیکرون دامن افغانستان را گرفت، کشور غرق‌خواهد شد. بنابراین لازم است از اکنون آماد‌گی های لازم را داشته باشیم تا مبادا در زمستان، رساندن کمک‌ به مناطق دوردست سخت‌تر شود.

سازمان بهداشت جهانی نوع جدید یا تحول یافته ویروس کرونا را Omicron نامیده است.این نوع جدید در چند روز گذشته در کشور افریقای جنوبی تثبیت گردیده و تاکنون علاوه بر آن کشور، در بوتسوانا، هنگ کنگ و اسراییل نیز ثبت شده است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره اوضاع ناگوار پزشکی در افغانستان

کلیدواژه