قوس 10, 1400 11:37 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی آلمان از انتقام جویی طالبان از نظامیان پیشین افغانستان
    ابراز نگرانی آلمان از انتقام جویی طالبان از نظامیان پیشین افغانستان

آلمان و امریکا نسبت به گزارش دیده بان حقوق بشر در مورد کشتار و انتقام جویی نیروهای امنیتی حکومت پیشین از سوی طالبان، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رادیودری، مارکوس پوتزل، سفیر آلمان در کابل در دیدار با مقامات طالبان از قتل‌های هدفمند نیروهای پیشین امنیتی افغانستان از سوی نیروهای طالبان ابراز نگرانی کرده است.

سفیر آلمان در افغانستان نگرانی این کشور از کشتار انتقام جویانه نیروهای امنیتی پیشین توسط حکومت اسلامی طالبان را با امیرخان متقی در میان گذاشته است.

همچنین تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در دیدار با مقامات طالبان در دوحه از قتل‌های انتقام جویانه نیروهای پیشین امنیتی از سوی نیروهای طالبان در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرده است.

تام وست در این دیدار، از حکومت اسلامی طالبان خواسته که به تعهدش پابند باشد و عفو عمومی را عملی کند.

این در حالیست که سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که روز گذشته (سه شنبه) منتشر کرد، گفته است نیروهای طالبان از زمان تسلط بر کشور در ۱۵ آگست ۲۰۲۱(24اسد)، با وجودی که "عفو عمومی" اعلام شد، بیش از ۱۰۰ افسر پولیس و اداره استخباراتی حکومت پیشین را تنها در چهار ولایت اعدام یا ناپدید کرده‌اند.

این نهاد بین المللی گفته است که اطلاعات موثقی در مورد بیش از ۱۰۰ قتل تنها از ولایت‌های غزنی، هلمند، قندهار و قندوز جمع آوری کرده‌است. این نهاد می‌گوید: "این موارد نشان دهنده الگوی گسترده‌تری از سوء استفاده‌های گزارش شده در خوست، پکتیا، پکتیکا و سایر ولایات نیز است."

کلیدواژه