قوس 11, 1400 08:32 Asia/Kabul
  • هشدار درخصوص بحران گرسنگی در افغانستان
    هشدار درخصوص بحران گرسنگی در افغانستان

مدیریت پزشکان بدون مرز در ولایت هرات درخصوص بحران گرسنگی در این کشور هشدار داد.

به گزارش رادیودری، مرکز مدیریت پزشکان بدون مرز در هرات در غرب افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد، جنگ و درگیری چند ساله در این کشور باعث شده که اکثر افغان ها به سوء تغذیه دچار شوند.

در همین حال  فرانس 24 با اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی در افغانستان گزارش کرد، با فرا رسیدن فصل زمستان، نوزادان افغانستانی تسلیم گرسنگی می‌شوند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هم تخمین زد،  بیش از سه میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان در زمستان امسال از سوء تغذیه رنج خواهند برد و در صورت کمک نکردن ممکنن است یک میلیون نفر از آنها بمیرند.

در این زمینه «شجاع محسنی» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در افغانستان در گفت و گو با خبرگزاری ایران پرس درباره وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کرد، بحران اقتصادی در این کشور جدی بوده و همکاری جامعه‌ جهانی با افغانستان ضروری است. 

« دیوید بیسلی» David Beasley  مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» هم  پس از سفر به افغانستان و مشاهده‌ وضعیت اسفناک و قحطی و گرسنگی مردم این کشور‏، در پیامی در توئیتر ازهمه کشور‌های جهان خواست به مردم گرسنه و بی پناه افغانستان کمک کنند.

«دیوید بیسلی» در توصیف وضعیت اسفناک مردم افغانستان گفت: حدود ۲۳ میلیون نفر از مردم افغانستان غذای کافی در اختیار ندارند و در آستانه‌ی گرسنگی هستند و بیش از هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هم  با قحطی دست به گریبانند.

این در حالی است که کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه های مختلف سرمایه ها و دارایی های افغانستان را بلوکه کردند.

نظامیان آمریکایی  پس از 20 سال اشغالگری و نابود کردن زیر ساخت های اقتصادی افغانستان در اواخر ماه اوت با خفت، سرافکندگی و شکست از این کشور خارج شدند. گروه طالبان  هم از 15 اوت/24اسد قدرت را در افغانستان بدست گرفته است.

هشدار «برنامه جهانی غذا» درباره فاجعه گرسنگی در افغانستان

کلیدواژه