قوس 11, 1400 18:44 Asia/Kabul
  • امیرخان متقی با نمایندگان 16 کشور خارجی در دوحه دیدار کرد
    امیرخان متقی با نمایندگان 16 کشور خارجی در دوحه دیدار کرد

سرپرست وزارت خارجه طالبان در سفر به دوحه با نمایندگان و سفرای ۱۶ کشور خارجی دیدار و درباره مسائل افغانستان گفت‌وگو کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی نوشت: «هیئت امارت اسلامی به رهبری مولوی امیرخان متقی با 16 سفیر و نماینده کشورهای خارجی در امور افغانستان در دوحه دیدار و درباره موضوعات امنیتی، بشری، اقتصادی، سیاسی و صحی بحث و تبادل نظر کرد».

به گفته بلخی، در این دیدارها همه‌ طرف‌ها پیشرفت در عرصه امنیتی را ستودند و بر تامین ‌کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی درمانی  برای افغانستان و همکاری برای حل مشکلات تاکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان افزود: در این دیدارها هیات امارت اسلامی درباره تامین امنیت نهادهای خارجی و امدادرسان اطمینان داده و تاکید کرده است که طالبان  در رساندن کمک‌های بشردوستانه همکاری می کنند.

 در این دیدارها طالبان از تمامی کشورها خواسته است تا سفارت‌های خود را در کابل باز و واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند تا فصل جدیدی از روابط مثبت آغاز شود.

 هیئت طالبان در دوحه با سفرای آلمان، کانادا، فنلاند، زلاندنو، ایتالیا،کره جنوبی، کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، اسپانیا، آمریکا، نروژ، سوئد، هلند، استرالیا، انگلیس و ژاپن رایزنی‌ داشته است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، امیرخان متقی با «رضوان‌ حسن»  سفیر اندونزی در دوحه نیز دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه در موضوعات سیاسی گفت‌وگو کرده است.

امیرخان متقی: امنیت افغانستان تامین شده است

امیرخان متقی: افغانستان به حمایت های بشردوستانه نیاز دارد

 

کلیدواژه